Stare drumuri: DN 1, DN 13, DJ 131C, DN 1J, DN 73A etc.
Informaţiile sunt valabile la data de 21-05-2011 NUMAI pe sectoarele menţionate şi sunt obţinute direct de pe teren prin parcurgerea la data menţionată a acestor sectoare de drum.
DN 1:
- Ploieşti-Braşov: asfaltul este de o calitate bună spre foarte bună cu mici excepţii (probleme la rosturi pentru unele poduri, mici gropi ocazionale, asfalt vălurit pe unele porţiuni, denivelări uşoare). În afară de acestea există (la data menţionată) restricţii de circulaţie pe o singură bandă în zona serpentinelor de la Predeal, deoarece se lucrează la refacerea canalelor pluviale ce traversează drumul. Notă: 9/10
- Făgăraş-Şercaia: asfaltul este excepţional pe aproape toată porţiunea (există mici probleme cu rosturile pentru unele poduri şi o zonă cu mici denivelări în apropierea unui scuar). Drumul se strică însă sesizabil îmediat ce se intră în oraşul Făgăraş pe o porţiune de 500 m (atât am mers eu). De asemenea se lucrează la rosturile unui pod din apropiere de Şercaia şi a fost folosit un semafor pentru fluidizarea traficului. Notă: 9.5/10
Drumuri Braşov:
- între DN 1 şi DN 13: Braşovul este cunoscut pentru calitatea infrastructurii de transport. Cele câteva străzi pe care le veţi parcurge între cele 2 DN-uri sunt largi, bine semnalizate, bine asfaltate, iar la multe intersecţii traversarea se face prin sens giratoriu. Notă: 10/10
DN 13:
- Braşov-Rupea: asfaltul este exepţional pe toată porţiunea. Nu am reuşit să ţin minte nimic care să mă facă să regândesc afirmaţia. Drumul este larg şi bine marcat. Notă: 10/10
Drumuri Rupea:
- intrare Rupea-drum auto Cetatea Rupea: drumul este acceptabil dar denivelat. Nu va pune însă probleme.
- drum auto Cetatea Rupea: drumul este în momentul de faţă în construcţie, prin urmare acesta este la stadiul de pietriş tasat. Nu vă aşteptaţi la gropi sau denivelări, dar aşteptaţi-vă la praf şi utilaje de construcţie. De asemenea este stipulat pe un panou că accesul este interzis pe acest drum (pe motiv de stadiu de construcţie) dar acest lucru nu se respectă. Notă: 5/10
DJ 131C:
- DN 13-Racoş: 90% din sectorul de drum este acceptabil pentru condus. Restul reprezintă o porţiune care încă era în asfaltare. Aceasta încemna: praf, gropi, denivelări şi utilaje de construcţii. Se pare că drumul iniţial era pavat cu piatră cubică. În porţiunea de 10% încă mai rămâne pe o bandă piatra cubică. Sectorul asfaltat deşi nu are gropi şi denivelări este oarecum îngust, vegetaţia pare că vrea să năpădească drumul în unele zone, iar durata de viaţă nu prea pare îndelungată. Notă: 6.5/10 (după asfaltarea completă: 7.5/10)
Drumuri Racoş:
- intrare Racoş (DJ 131C)-Castel Bethlen: drumul este destul de ok, fiind recent asfaltat ca parte a DJ 131C. Nu pune probleme la condus şi nu am menţiuni speciale despre el să vă comunic. Notă: 7.5/10
DN 1J:
- DN 13-DN 1: unul dintre cele mai proaste drumuri din ţară care are pretenţia de a se numi drum naţional. Datorită ajutorului fabricii LaFarge de la Holghiz, drumul este foarte greu practicabil la viteze demne de un drum naţional, iar plăcerea de a conduce dispare şi lasă locul la orice altceva. Aproape toate defectele unui drum neîntreţinut sunt vizibile: foarte multe gropi (mari şi greu ocolibile), praf, asfalt vălurit, denivelări foarte mari etc. Singura porţiune mai bună este între cele două porţi ale fabricii de la Holghiz pe care probabil nu trec camioanele acesteia, dar are sub 1 km. Notă: 5/10 (dacă era DJ sau DC poate obţinea mai mult)
DN 73A:
- Şercaia-Râşnov: drumul este destul de ok în sensul că se pot obţine viteze apreciabile ca fiind ridicate pentru un drum naţional. Nu vă aşteptaţi la un asfalt excelent, ci mai degrabă acceptabil. Drumul nu prea are gropi (iar dacă acestea există ele nu sunt mari), în schimb este plin de plombe pe toată porţiunea menţionată. Notă: 7.5/10
- Râşnov-DN 1: drumul a fost reasfaltat destul de recent. Momentan se află în stadiul de turnare a stratului de uzură, dar acest lucru nu a început încă. Asfaltul este însă foarte bun şi se poate merge cu viteză mare fără grijă (acolo unde legea permite). Notă: 9/10
DJ Vad-Poiana Narciselor: drumul este asfaltat recent. Calitatea asfaltului este foarte bună (nu există gropi, denivelări etc.). Drumul este oarecum îngust precum majoritatea DJ sau DC. La capăt există amenajată şi o parcare asfaltată. Notă: 7.5/10
Drumuri Zărneşti:
- intrare Zărneşti-Cabana Gura Râului: calitatea asfaltului este bună spre foarte bună şi se pare că în curând se vor asfalta şi străzi adiacente din oraş. Nu vă faceţi griji cu şofatul pe aceste drumuri. Notă: 8.5/10
DJ 112G:
- Cabana Gura Râului-barieră intrare Prăpăstiile Zărneştilor: calitatea drumului este destul de ok pentru un drum forestier. Evident nu este asfaltat, dar a fost recent modernizat un pic odată cu construirea unei conducte de captare a apei. Mai are însă destule gropi şi denivelări, dar acestea nu sunt excesive. În cele mai multe situaţii pot trece 2 maşini una pe lângă cealaltă, dar există şi porţiuni în care acest lucru este imposibil. Există locuri de refugiu pentru maşină şi de asemenea locuri de întoarcere. Notă: 4/10
- intersecţie cu Prăpăstiile Zărneştilor-sat Măgura: surprinzător de bine întreţinut pentru un drum forestier. În general este destul de larg, dar se îngustează la intrarea în satul Măgura. Notă: 4.5/10
Sat Măgura-Moieciu (DN 73): există şi un alt drum între satul Măgura şi Moeciu în afară de DJ 112G. Nu ştiu cum este DJ 112G mai departe de Măgura, dar drumul de care vă spun este incredibil de inaccesibil. Este de pământ, cu foarte multe şanţuri lăsate de apă sau căruţe şi foarte îngust. Are porţiuni foarte mari în care nu pot trece două maşini în acelaşi timp, iar în şi mai multe o maşină cu garda redusă va atinge cu siguranţă solul. Notă: 2/10
- intersecţie cu Prăpăstiile Zărneştilor-sat Măgura: surprinzător de bine întreţinut pentru un drum forestier. În general este destul de larg, dar se îngustează la intrarea în satul Măgura. Notă: 4.5/10
Sat Măgura-Moieciu (DN 73): există şi un alt drum între satul Măgura şi Moeciu în afară de DJ 112G. Nu ştiu cum este DJ 112G mai departe de Măgura, dar drumul de care vă spun este incredibil de inaccesibil. Este de pământ, cu foarte multe şanţuri lăsate de apă sau căruţe şi foarte îngust. Are porţiuni foarte mari în care nu pot trece două maşini în acelaşi timp, iar în şi mai multe o maşină cu garda redusă va atinge cu siguranţă solul. Notă: 2/10
Sper că informaţiile de mai sus să vă ajute în a avea parte de o excursie fără probleme şi nervi (măcar pe partea de calitate a drumurilor).
f interesante informatiile tale. am fost pe multe din drumurile mentionate de tine cu un kia cee'd :D stiu, stiu, nebunie curata. am fost chiar si pe zarnesti - magura - moeciu pe sleauri de pamant ca tramvaiul pe sine. :D experienta superba, adrenalina si peisaje incredibile cu o "masinuca" de oras. :)
RăspundețiȘtergereMultumesc! Eu le-am facut cu un Renault Scenic 3 inchiriat. Altfel, daca era masina mea nu cred ca ma incumetam. Pe 1J de exemplu am mers cu 70-80 kmph si am incetinit numai la gropile cu adevarat mari (era o zona unde se surpase drumul si formase un fel de palnie si a trebuit ocolita cu grija). Dar exact cum ai spus tu Alex. Experienta, peisajele etc conteaza pana la urma.
RăspundețiȘtergere