Traseu auto: Sinaia - Cuibul Dorului - Saua Dichiu - Lacul Bolboci - Pestera Ialomitei

12:00 a.m. Robert Mocanu 0 Comments

Sinaia - Cuibul Dorului - Saua Dichiu - Lacul Bolboci - Pestera Ialomitei

Blogul a fost mutat la adresa www.carpathiandream.ro.
Versiunea curenta a articolului: TransBucegi: Sinaia - Cuibul Dorului - Saua Dichiu - Lacul Bolboci - Pestera Ialomitei.

Traseul Sinaia - Cabana Cuibul Dorului - Saua Dichiu - Lacul Bolboci - Pestera Ialomitei traverseaza latura de sud-est a Muntilor Bucegi si ajunge in interiorul Parcului Natural Bucegi, in zona numita Padina. Localitatile din apropiere sunt Glod, Moroeni si Sinaia, iar locatia geografica este nordul judetului Prahova.

Cele mai apropiate drumuri asfaltate de traseul spre Padina sunt DN 1 (Bucuresti - Ploiesti - Brasov - Sibiu - Alba Iulia - Cluj-Napoca - Oradea), DN 71 (Baldana - Targoviste - Sinaia) si DJ 713 (Cabana Cuibul Dorului - Saua Dichiu - Cabana Babele - partial asfaltat).

Accesul auto poate fi facut cu orice masina urmand DN 1 sau DN 71 spre Sinaia. Daca veniti din directia Brasovului trebuie sa traversati orasul Sinaia si sa faceti dreapta in intersectia aflata imediat dupa micul lac de acumulare de pe Raul Prahova aflat pe stanga (vizualizati locatia pe Google Maps). Daca veniti din directia Ploiestiului trebuie sa faceti stanga in intersectia mai sus amintita (vizualizati locatia in Street View). Traseul care urmeaza este comun pentru ambele directii de origine. Se continua cca. 7,0 km pe DN 71, trecand de zona cu serpentine, si facand dreapta pe drumul asfaltat aflat la un unghi de 45 de grade cu drumul national (DJ 713).

Daca veniti din directia Targovistelui trebuie sa urmati DN 71 prin localitatile Aninoasa, Doicesti, Pucioasa, Motaieni, Fieni, Buciumeni, Dealu Mare, Pietrosita, Moroeni, Glod, trecand prin cateva serpentine si ajungand la intersectia cu DJ 713, care va fi spre stanga, intr-o curba (vizualizati locatia pe Google Maps).

Continuati traseul pe DJ 713, treceti pe langa Cabana Cuibul Dorului, si mergeti cca. 9 km pana ajungeti in golul alpin in punctul numit Saua Dichiu (vizualizati locatia pe Google Maps). In aceasta intersectie se afla Cabana Saua Dichiu. Drumul asfaltat se continua spre dreapta in directia Cabanei Babele si Cabanei Piatra Arsa. Traseul continua pe drumul forestier care merge inainte coborand prin padurea de brazi pe DJ 713A. Portiunea pana aici este asfaltata acum 3 ani si se pastreaza in conditii bune.

Dupa cca. 3,0 km veti ajunge intr-o intersectie cu un alt drum forestier (DJ 714) care coboara spre DN 71 prin Glod (vizualizati locatia pe Google Maps). Pentru directia Padina se va merge spre dreapta. Peste inca cca. 2,5 km veti ajunge sub Barajul Bolboci, intr-un punct in care se ramifica doua drumuri: unul forestier si unul asfaltat (vizualizati locatia pe Google Maps).

Ambele variante vor duce catre Padina, primul prin partea stanga a lacului, trecand pe langa Cabana Bolboci si ulterior Cheile Tatarului, iar al doilea prin dreapta lacului trecand pe langa Turbaria Laptici si intersectandu-se cu primul dupa Cheile Tatarului. Distanta pe primul drum este de cca. 8,0 km. Distanta pe al doilea drum este de cca. 8,5 km. Portiunea din Saua Dichiu pana in acest punct, indiferent de varianta, nu va pune probleme niciunei masini.

De la intersectia celor 2 variante si pana in platoul Padina mai sunt cca. 1,5 km de drum forestier accesibil oricarei masini. In zona se pot vizita Cheile Coteanu, Pestera Ialomitei si Manastirea Pestera. De asemenea se poate urca cu telecabina pana la Babele, urcarea fiind mai ieftina si mult mai rapida decat varianta Busteni - Cabana Babele.

Daca doriti sa mancati in zona va recomand Hotelul Pestera sau Cabana Padina pentru cei cu buget mai redus.