Cascada Schinda, Valea Teleajenului

1:01 a.m. Robert Mocanu 0 Comments

Blogul a fost mutat la adresa www.carpathiandream.ro.
Versiunea curenta a articolului: Cascada Schinda, Valea Teleajenului.

Cascada Schinda se afla pe Valea Teleajenului, la poalele Muntelui Tataru, in apropierea localitatilor Cerasu, Gheaba, Homoraciu, Izvoarele, Maneciu-Pamanteni, Maneciu-Ungureni, Podurile, Valea BoruluiValea Bradetului, Valea Lespezii si a statiunii montane Cheia in partea de nord a judetului Prahova.

Cele mai apropiate drumuri asfaltate de Cascada Schinda sunt DN 1A (BucurestiPloiesti - Valenii de Munte - Cheia - Brasov) si DJ 230 (Drajna de Sus - Podurile - Valea Lespezii) continuat apoi de DC 30 (Valea Lespezii - Slon).

Accesul auto poate fi facut cu orice masina urmand DN 1A spre Cheia. Daca veniti din directia Brasovului trebuie sa traversati statiunea Cheia si sa faceti stanga pe primul drum forestier (vizualizati locatia pe Google Maps). Daca veniti din directia Ploiestiului trebuie sa faceti dreapta pe acelasi drum forestier inainte de a intra in statiunea Cheia (vizualizati locatia in Street View).

Drumul forestier continua 5,5 km pana ajunge in zona numita Valea Stanii, unde intalneste raul Teleajen la o intersectie de drumuri (vizualizati locatia pe Google Maps). Portiunea nu trebuie sa puna probleme niciunei masini. Trebuie urmat de aici drumul catre dreapta care merge paralel cu raul Teleajen.

Se continua pe drumul forestier cca. 8,0 km pana se ajunge in dreptul unei cabane aflata pe partea dreapta a drumului. In functie de anotimp pe traseu pot aparea zone cu noroi care pot pune in dificultate masinile de oras fara tractiune 4x4.

Opriti langa cabana deoarece in partea stanga, pe cursul raului, se afla cascada Schinda. Nu o puteti vedea din acest unghi, dar cu siguranta o veti putea auzi. Prin urmare, continuati inainte pe drum cca. 50 m pentru a putea vedea cascada (vizualizati locatia pe Google Maps). Coordonate GPS: N 45°22'35" E 26°1'10".

Intoarcerea spre DN 1A se va face pe traseul pe care ati venit deoarece drumul care continua dupa cabana este distrus de ape (verificat personal in octombrie 2014) si nu poate fi parcurs nici cu masini 4x4.